Search This Blog

Thursday, January 6, 2011

kasih sang isteri...buat renungan jer..

Abang tahu tak??
Tahutak..malam tadi , ketika abang sedang berdengkur..saya menangis dalam hati ..tahutak kenapa? Sebab walaupun sekatil..abang mengadap ke timur ..saya ke selatan..kalau saya peluk, abang tepis tangan saya…
abang tahu tak?
Semalam semasa abang bekerja..saya dirumah..tapi saya juga bekerja..saya basuh baju.memasak dan mengemas..abang ketika abang pulang saya buka pintu..sambut abang dengan senyum meleret..tahutak ?? saya sedih..tengok muka abang masam macam cuka.saya hidang makanan kegemaran abang..ayam paprik dan ikan 3 rasa..saya ingat abang nak makan,,tapi abang Cuma angkat tudung saji dan tutup kembali,,
Abang ..tahutak??
Saya bergegas ke market pagi tadi cari bahan nak masak untuk abang..nyaris saya jatuh tersembam di lantai market yg licin ..kendong barang ..saya bergegas pulang ..nak menyidai pakaian yang saya cuci ..dalam hati tak sabar nak masak..terbayang abang senyum sambil makan masakan saya..
Abang..tahutak??
Saya selalu diam sekarang ni..saya tak tahu nak cakap apa sebenarnya bila bersama abang..dulu kita selalu bergurau..saya pura –pura marah atau merajuk..kemudian abang akan pujuk saya..tapi sekarang,abang tahutak?,,saya takut nak bergurau dengan abang sebab haritu masa kita tengah rehat sambil menonton bersama anak –anak saya bergurau, tiba -tiba abang marah ..merah muka abang,abang angkat tangan …saya pandang wajah abang dengan terkebil -kebil..hampir saya di tempeleng depan anak –anak…saya kecut perut tengok abang..saya terkejut sampai menangis..
Abang tahutak ?
Saya tak tahupun apa salah saya pada abang masa tu..sampai hari ni pun saya tak tahu..abang tak pernah cakap..saya tak tahu apa yang abang fikirkan..

Abang ..tahu tak ?
Saya selalu menangis sekarang..saya rasa abang dah tak sayang lagi pada saya ..macam dulu.dulu abang suka bila saya bermanja dengan abang..sekarang abang cakap saya mengada –ngada pula..saya tak faham..abang ,saya tahu saya sudah tak cantik lagi macam dulu..sudah 10 tahun kita hidup bersama ..tapi saya masih sayang pada abang ,seperti kali pertama saya jatuh hati pada abang..

Abang..mengapa abang berubah??..inikah nilai cinta abang pada saya selepas 10 tahun berlalu..luluhkah cinta dan kasih abang pada saya ..saya tak tahu?? Abang tak pernah lagi cakap abang sayangkan saya.abang tahutak ?? walau pun saya tak dengar lagi ucapan dari bibir abang..abang dengar lah suara hati saya,saya sayang dan akan terus sayangkan abang dari dulu hingga sekarang..sampai saya mati ..

No comments:

Post a Comment