Search This Blog

Loading...

Monday, April 9, 2012

rahsia

dalam kita mengenali seseorang yg begitu rapat dgn kita..kita rasa kita sudah kenal isi hatinya,kongsi semua rahsianya..tapi adakalanya kita akan dikejutkan dengan pelbagai rahsia yang kita tak tahu selama ini.di dalam setiap perhubungan yang indah..seharusnya tidak perlu ada rahsia -rahsia samada kecil atau besar ,kerana apabila kita mengetahuinya dari mulut orang lain atau secara tidak sengaja..ini pasti akn mencetuskan konflik.dan yang lebih penting pasti akan ada hati yang terguris,rasa tertipu dan ditindas.dalam hidup kita ini orang yang paling dekat dengan kita seharusnya pasangan kita ,ibu bapa ,adik beradik atau kawan baik..apabila sudah punya pasangan seharusnya pasangan lah yang menjadi tempat untuk mengadu ,bercerita,atau berkongsi suka dan duka..apabila sesuatu dirahsiakan dari pasangan..pasti akan merasa berkecil hati dan terluka sekiranya dia mendapat tahu dari mulut insan lain.Sakit yang paling sakit pada hati adalah sakit ditipu orang yang disayang.penipuan itu tak semestinya besar..tetapi merahsiakan sesuatu seperti juga menipu.HIDUP INI..JANGAN KITA KUSUTKAN DENGAN PERKARA YANG KITA RASAKAN MUDAH ..TAPI MEMBAWA PADAH.

Sunday, April 1, 2012

hati dan perasaan

betapa hati aku sekarang sungguh gundah..tidak menentu ..tapi apa sebabnya? selalu dihantui oleh mimpi -mimpi yang ngeri.aku juga takut sebenarnya...tapi apa yang aku takutkan?sesuatu yang terjadi mungkin ada sebabnya.

Tuesday, July 12, 2011

when i need you..

when i need you..i always know ..you will never be there for me..but still in my heart wanting something just impossible ..
yes thats true ..when i need you..i always noticed thats just only me ..not you..i really know..me just nothing to you..and when i really need you..you just walked away from me..so far and away,not turning back ..not even looking at me..so ..mean..
i let my self blowing with the wind..into the air..to the open space..so that i can take my breath..slowly and deeply..
when i open my eyes ..i just wanna to forget..to forgive..everything..anything..between us..and also hoping this is only a dream..a bad dream that i had yesterday before i slept..

Tuesday, May 3, 2011

hati aku

dalam seronok menjalani hidup yg penuh ceria ini adakalanya hati aku disakiti juga..oleh org yg tak tau nak mghargai kasih sayang dan erti pengorbanan org lain..
so aku wat tak tahu jer..malas nak layan dan pikir sangat .nanti hati sndiri yg sakit kan...hidup ni jalani lah ia dengan hepi dan x sakitkan hati org lain..coz ..jika wat mcm tu akhirnya hati sendiri gak yg sakit..

Wednesday, March 16, 2011

sepi

entah mengapa saat -saat begini hati aku menjadi sayu dan sepi sangat..rindu pdnya tak dapat kuungkapkan lagi.aku harap aku akan dapat bertahan lagi dalam menjalani hidup ini tanpanya di sisi aku.hari -hari yang berlalu terasa begitu lambat dan membosankan.jemu dan menyedihkan hidup aku tanpa mu sayang..
dan pabila hari esok yang medatang aku harapkan membawa sedikit sinar buat aku yg dlm bingung dan kelam ini.cahaya cinta yang aku rindukan darinya ..aku jarang merasa terlalu sunyi dan sepi seperti ini,tetapi hari ini aku menitiskan airmata apabila aku terlalu rindu padanya,mungkin inilah nilai cinta aku padanya,masih terlalu besar untuk dia..dan dikejauhan ini aku juga mengharapkan agar cinta dan rindu dia masih lagi segar untuk aku sebagaimana yang aku rasakan untuk dia.
Abang aku terlalu menyayangimu dan akan terus mencintaimu..dari dulu ..kini dan sampai nanti aku mati..

black-sofea jane.flv